torsdag 7 januari 2016

Sparande i vardagen

Sparande i aktier i all ära, men man behöver ändå hålla kolla på ens privata utgifter,
Gjorde en liten snabb ändring som kommer att spara mig tusenlappar varje år.  Bytte nämligen mobilabonnemang. Kan kännas trivialt, men många bäckar små som det heter.

Mitt gamla som jag hade hos Halebop var det inget direkt fel på, men kände att jag ändå kan testa nåt annat. Mobilen har jag köpt kontant så själva abonnemanget kostade 269/ mån, dvs 3228:- per år.

Hittade ett erbjudande från Hallon som skulle kosta 49kr/mån i 3 månader och 99kr vanligtvis.

Bara genom detta byte så spara jag ca 2000:- per år. Fick visserligen mindre surf, men sms och minuterna är snarlika.
Bara att man är lite smartare med surfen. Ha offlinelistor för Spotify och använda wifi i största möjliga mån.

Tacka vara detta så kunde jag lägga 100kr mer i mån på barnens sparande samt lika mycket på mitt långsiktiga konto.

Med en årlig avkastning på 10% och 10år så är det ca 40000!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar