torsdag 7 januari 2016

Dags att börja blogga

Hejsan och välkommen till ännu en blogg;).

Jag har tänkt att börja blogga om ekonomi i olika former. Både om hur man kan spara pengar
i vardagen, men samtidigt om aktiemarknaden där mitt intresse har vuxit fram under några år.

Har haft ett intresse för pengar i några år nu, men är väl först nu man tänkt att bli seriös och lägga
mer tid på det för vissa intressen har kommit och gått, men mitt intresse för pengar har stannat kvar.
Var väl först när man fick barn som man började tänka till och faktiskt blicka framåt. När man var ung och dum så tog jag lån så fort man fick jobb och la pengarna på bilar, vilket jag har fått ångra i många år.

Nu i efterhand så undrar jag hur fasen man tänkte, men ibland så måste man göra misstag för att lära sig. Hade inte en tanke på hur jag spenderade pengar utan lönen försvann lika fort som den kom in, trots att man var singel och hade heltidsjobb.

Kommer skriva regelbundet och även ge lite boktips längre fram för det är nåt som jag verkligen kan rekommendera för framtida sparare:)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar